Reageer op: (Hoe) kan ik van een bestaande stichting naar een deelgenootschap?

• Jac Hielema

Brongenoot
    31/08/2023 at 08:07

Zoals ik het me voorstel wil je een deelgenootschap op basis van de gemeenschappelijke intentie om in goed onderling overleg (producten), diensten en expertise uit te wisselen. Concrete samenwerking ontstaat op projectbasis, dus elke keer als er een concreet project is, spreek je in specifieke constellaties inzet van werk en de vereffening ervan af voor een bepaalde periode. En verder vorm je een cirkel van professionals die dus in goed onderling overleg diensten uitwisselen. Het maakt niet uit hoeveel capaciteiten de afzonderlijke mensen hebben, de ƩƩn heeft een stichting met alles erop en eraan en heel veel opdrachten, de ander heeft alleen een laptop en hele specifieke kennis op een heel specifiek gebied. Intussen staat iedereen als gelijke in de cirkel.

Ik zie het voor me. Dit is associatieve economie, in goed onderling overleg afstemmen van capaciteiten op behoeften. Een deelgenoot heeft behoeft aan bepaalde diensten en kennis, brengt die in… andere deelgenoten zetten die diensten en kennis in en maken daar per project afspraken over.

Als je wilt, wil ik daar nog een keer over bellen.

• Deze reactie is bewerk t3 weken, 5 dagen geleden door  Jac Hielema.